Гуманітарна гімназія №1 ім. Н.І. Пирогова у Вінниці

У Вінниці середні навчальні заклади посідають особливе місце. У школах поступово запроваджують інноваційні освітні системи, індивідуальний підхід до кожної дитини. Особливо слід виділити гуманітарну гімназію №1 ім. Пирогова. Розташована вона за адресою: вулиця Малиновська 7. Працює з 8 до 18 години з понеділка по п’ятницю. Якщо батьки хочуть поспілкуватися з директором з приводу переведення дитини, бажано зателефонувати до секретаря школи та уточнити, в які дні здійснюється прийом з таких питань.

Трохи історії

Гуманітарну гімназію було відкрито 1989 року, причому ініціатива виходила не від влади. Організаторами цього заходу стали батьки, педагоги, а також відомий у ті роки священик Олександр Мень, який прославився своїми вельми прогресивними поглядами на церковне служіння та взагалі на життя загалом. Спочатку вона створювалася як суто світський освітній заклад, тому й названа на честь М. Пирогова.

Багато в чому викладачі орієнтувалися з його педагогічні погляди, особливо, те що, що — це майбутній дорослий. І має бути готовий насамперед до здійснення добрих справ та принесення користі суспільству.

гімназія 1 вінниця

Поступово гімназія стала орієнтуватися на моральність духовні основи. Зараз вона працює за такими принципами:

  • Забезпечення освіти за всіма стандартами, але вчителі не обмежуються лише програмою. Тобто учні отримують додаткові знання: з психології, філософії, релігієзнавства тощо.
  • Гуманістична спрямованість. З початкової школи дітям прищеплюється поважне ставлення до оточуючих, трепетне ставлення до чужого особистого простору та свобод, увага та турбота один до одного.
  • Створення максимального психологічного комфорту під час навчання. Зрозуміло, що навчання у будь-якому випадку є стресом, особливо для дітей та підлітків, але керівництво гімназії намагається підходити до цього професійно та по можливості мінімізувати нервову напругу. Аби вирішити це завдання з урахуванням освітнього закладу працюють психологи та інші фахівці (логопед, дефектолог).
  • Можливість вивчення профільних дисциплін. До певного віку школярам даються загальні знання, а потім класи починають розформовувати відповідно до здібностей учнів. Комусь ближче гуманітарні науки, хтось віддає перевагу природним (біологія, хімія, основи медицини), а у когось яскраво виражена потяг до математики та фізики.
  • Індивідуальний підхід. Особливо це стосується дітей із творчими навичками: їх заохочують, відправляють на конкурси та олімпіади. І взагалі в гімназії прийнято підтримувати самовираження учнів у будь-якому вигляді (малювання, музика, танці, комп’ютерна грамотність).

У школі поглиблено вивчаються мови, причому не лише англійська та німецька. Учні можуть вибрати як основну дисципліну, так і додаткову. І знову-таки тут не проста зубріння, але повноцінне занурення в іноземну культуру. Такий підхід допомагає дітям сконцентруватися, а інтерактивні форми спілкування розвивають пам’ять і навіть мислення іншою мовою.