• Департамент санкційної політики подав до Вищого антикорупційного суду позов про застосування санкцій у вигляді стягнення активів до Вячеслава Богуслаєва, колишнього президента заводу «Мотор-Січ».
  • В тому числі мін’юст збирається повернути державі Вінницький авіазавод, який знаходиться у власності проросійського олігарха.

У Міністерстві юстиції України повідомили, що подали до Вищого антикорупційного суду позовну заяву про повернення Вінницького авіаційного заводу та інших підприємств, які належали проросійському олігарху В’ячеславу Богуслаєву та його подільнику Петру Кононенку. 

Проти підприємців застосували й інші санкції. Мін’юст планує стягнути в дохід держави понад тридцять одиниць нерухомого майна, серед них й ТОВ «Вінницький авіаційний завод».

«Мін’юст просить стягнути у вищевказаних осіб, пов’язаних сталими бізнес-зв’язками, понад 30 одиниць нерухомого майна (житлових/нежитлових приміщень, земельних ділянок), корпоративні права більш ніж 10 юридичних осіб, серед яких 100% частки у статутних капіталах ТДВ СК «МОТОР-ГАРАНТ», ТОВ «Вінницький авіаційний завод», ТОВ «Вертольоти МСБ», їх частки в статутному капіталі ТОВ ФІРМА «ЖЕКОН», майнові права, зокрема на торговельні марки та патенти на промислові зразки, чималу кількість вогнепальної зброї», — йдеться у позовній заяві.

У власності «Мотор-Січ»


У 2023 році уряд передав акції «Вінницького авіаційного заводу» в управління ПАТ «Мотор Січ», яке управляється Міністерством оборони України. Таке рішення було прийнято на засіданні Кабміну 1 серпня, про що повідомили в Мінекономіки України.

Приватне акціонерне товариство «Мотор Січ» було відчужено на користь держави ще в листопаді 2022 року. Підприємство передали в управління держави після обвинувачень, висунутих його власнику В’ячеславу Богуслаєву, який навіть під час вторгнення торгував запчастинами до гвинтокрилів з росією і фінансував ДНР.

У відомстві зазначили, що раніше, за рішенням суду, акції Вінницького авіаційного заводу перебували в управлінні АРМА (Нацагентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів).

Агенство передало авіазавод (ТОВ «ВіАЗ») в управління державі за особливою процедурою, яка передбачає максимально оперативні строки переходу активу під контроль одного з підприємств національного оборонно-промислового комплексу.

Про Вінницький авіазавод


«Вінницький авіаційний завод» (колишній завод № 421 ГА) заснований в 1961 році на базі військових авіаремонтних майстерень, що ремонтували планери та виробляли авіа мішені. Про це розповідає Вікіпедія

Після організації ремонтного заводу був розпочатий ремонт легкомоторної авіації — літаків Як-12, а потім Ан-2 і вертольотів Ка-15, Ка-18 і поршневих двигунів АИ-14, М14В26.

У 70-ті роки минулого сторіччя заводом освоєно ремонт вертольотів Ка-26 і його агрегатів, у 1980-і роки ремонт вертольотів Мі-2, літаків Як-18Т, Як-52 і ВСУ РУ19А-300. У 1981 році завод випустив з ремонту 10000-й літак Ан-2. На початку 1990-х років впроваджена технологія обтягування крил і хвостового оперення літака Ан-2 синтетичною поліефірною тканиною замість бавовняної тканини АСТ-100.

Вінницький авіазавод є єдиним авіаремонтним підприємством в Україні з ремонту літаків Ан-2, Як-18Т, Як-52 і вертольотів Ка-26, він проводить контрольно-відновлювальні роботи літаків з метою використання невиробленою авіатехнікою ресурсів і здешевлення вартості ремонту.

Завод має ліцензії та потужності для виконання капітального ремонту і модернізацію двигунів для вертольотів Мі-2 та Ми-2МСБ-В. А також літаків малої авіації.

У 2011 році на заводі створена авіакомпанія «ВіАЗ», яка має сертифікат експлуатанта авіаційної адміністрації України і може надавати послуги з авіаційно-хімічних робіт, здачі в оренду літаків Ан-2 і вертольотів Ка-26, надавати послуги з технічного обслуговування авіатехніки, в тому числі ремонт літаків і авіадвигунів.